DİĞER
Ayvalık Film Festivali ekibinin geçen yıl en çok vurguladığı şeylerden biri bu festivali “sürdürülebilir” kılmaktı. Festivalin ikinci yılında bizi bekleyen seçki ve etkinlikler bunun başarılacağının kanıtı gibi...
Jak Şalom: Filmleri evlerimizde pizza yiyerek izlediğimiz zaman, kamusal alanı boşaltmış oluruz. Peki, bu neye yarar? Bu, bütün dünyada iktidarların işine yarar
Bu sene sekizincisine “merhaba!” diyeceğimiz ama Ankara’daki yasaklar sebebiyle ilk kez İstanbul’da açılışını yapacak ve 25-27 Ocak tarihlerinde çeşitli mekânlarda film gösterimleri, forum, söyleşi ve atölyelerle sürecek olan Pembe Hayat Kuirfest’te Rafiki ve Dykes, Camera and Action! 26 Ocak Cumartesi günü gösterimlerini yapacak
Bu yıl 24'üncü kez yola koyulacak olan Gezici Festival'in, Sığınma(sız) başlıklı bölümü mülteci sorununu odağına alan üç belgesel ve bir kurmacadan oluşuyor. Tel Örgü, mülteci konusunu bireysel politik deneyimler ve tutumlar üzerinden ele alıyor
“Tam anlamıyla imece usulüyle” gerçekleştirilen, “sanatın birleştirici gücüne inancımız tam” diyerek yola çıkan bir festival: Ekimde Ayvalık başkadır
Bir filmi nasıl çekeceği, neyi nasıl kurgulayacağı filmin yönetmeninin inisiyatifindedir. Bir yönetmenin neyi filme dâhil ettiği kadar neyi filmin dışında bıraktığını da anlatım biçimi olarak değerlendiremez miyiz?
Tolga Karaçelik, emanet gibi durmayan, Türkiye sinema tarihinde hatırlanacak karakterler yaratıyor. Ve bu karakterler herhangi bir şeyin kahramanı da değiller...
1961 yılında yayımlanan Dört Köşeli Üçgen, belki de kendi çağının çok önünde bir sorunu ele alıyordu: Gözlemleme ve gözlemlenme
İKSV Film Festivali, bu yıl "Dünden Bugüne Türk Klasikleri" kapsamında İpekçe'yi yeniden gösteriyor. İpekçe, film boyunca sallanan koltuğuyla rüya-gerçek, gölge-suret, köy-şehir, toplum ve birey arasında hepimizi sallamaya devam ediyor
Etgar Keret: Gerçek Bir Hikâyeden Uyarlanmıştır belgeseli !f kapsamında izleyiciyle buluşurken yaratıcıları Stephane Kaas ve Rutger Lemm ile bir araya gelerek filmin ortaya çıkış hikâyesini ve Keret'in ilgi çekici dünyasını konuştuk
João Pedro Rodrigues'in beşinci uzun metraj filmi, din, dinsellik, mitoloji, beden, acı ve şehvetle mühürlü bir kendini gerçekleştirme hikâyesi anlatırken, katarsisi kuşların gözünden yansıtıyor
Saygın Vatandaş trajikomik bir hikâye. Taşranın ve yazar olmanın hikâyesi. Avrupa’dan taşraya bakmanın, şöhretin, insanın yurdunun, taşra kıskançlığının hikâyesi...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık